lördag 6 augusti 2011

Kuddfodral

Jag köpte en kökssoffa på Blocket sent i våras. Först så tänkte jag klä om den direkt. Men tyget satt på var ett snyggt blockrandigt tyg så den har fått vara så fram till igår, då klädde jag om den i grått så den passade bättre i vårt kök. Samtidigt var jag förstås tvungen att sy kuddfodral. Inspirerad av många andra så ville jag prova att sy med lappar. Som vanligt fick jag beslutångest och hade fram många olika tyger på golvet...men jag lyckades bestämma mig...

Slutresultatet blev så här:
Jag busade till det lite och tog en ruta med "fårpäls", kanske sticker den ut lite för mycket, men de gråa nyanserna var bra :)
Jag sydde även en passpoal i samma ljunglila som på Videkisselapparna, den syns bättre på nästa bild.


 Till baksida använde jag ett kuddfodral jag köpt för 9kr,
det hade redan knäppning så det var bara att klippa till och sy fast!
Och här syns passpoalen bättre...

De andra två kuddarna blev enklare, den med gråa rosor är bara ett vanligt fodral.
Och den randiga är ett till omsytt 9kr fodral...

Snabbt, enkelt, snyggt och framförallt roligt att sy med lappar!!

4 kommentarer:

  1. Superfina...! gillar verkligen idén med lapparna, kanske lånar den framöver... :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefint i soffhörnan, klädsel, kuddarna, inte minst lappkudden :-)

    /singh skapar

    SvaraRadera
  3. proffsiga!! Jättefina.
    Jag lägger till din blogg i min lista, hoppas det är OK? :-)

    SvaraRadera