lördag 13 augusti 2011

Heldress, mysdress, OnePiece el vad är det.....

...nu heter. Dottern ville att jag skulle sy en så´n till henne. När vi hade vägarna förbi Jofotex så valde hon turkos jogging samt röda detaljer till.
Jag ritade eget mönster gonom att lägga ihop ett mönster på mjukisbyxor samt det jag använde till denna fleecejacka. Det man får tänka på är att göra den ordentligt lång i grenen, men jag fick till det bra och behövde inte göra några ändringar när dottern provade den.
Luvan är fordar med röd trikå samt kantad med samma trikå. Dekorerade luvan med ett hjärta, bara för att få lite rött på baksidan med.
Kul att sy, men inte snyggaste plagget att ha på sig enligt mig. Men säkert skönt! :)

Material: Turkos jogging och rött långt blixtlås fån jofotex. Röd bomullstrikå och rött kort blixtlås från Ohlssnons.

Mönster: Eget.

Bra: Att mönstret blev bra och att dottern blev nöjd.

Dåligt: Att jag slavarvade med ficklåset, när jag sydde den långa dragkedjan var jag så noga att joggingen inte skulle dra sig. Men sen så hade jag lite bråttom när jag sydde ficklåset och slarv straffar sig genast. Vi får se om jag syr om det senare.




8 kommentarer:

  1. Super härlig mysdress. Kul med lite applikationer. kul att hitta hit, inspirerande blogg.

    SvaraRadera
  2. fin dress, med härlig färgkombo...! Gillar hjärtat på luvan. Ungar brukar passa i sådana där, värre hade det väl varit på en annan... :-)
    /HönaPöna

    SvaraRadera
  3. Härlig onepiece! Kul med applikationerna :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin och cool! Kul att du ritat modellen själv.

    SvaraRadera
  5. Supersnygg onepiece! Nu blev jag sugen på att testa sy en till sonen, får läggas till på "vill göra-listan" :-)

    SvaraRadera
  6. åååh!! superfin, både färgerna ihop och applikationerna - i like a lot!

    SvaraRadera
  7. Finns många namn på de där...Mysdress, one piece, sparkdräkt, heldress.. en blir ju tokig ;) fin one piece förresten!

    SvaraRadera
  8. Så härlig den one piecen ser ut. Min dotter vill så gärna ha en, blir nog till julklapp.

    SvaraRadera